Hi, how can we help?

[Penjejakan Pesanan] Bagaimanakah saya boleh menyemak status pesanan saya?

BM | EN | CN
 
Memahami status pesanan anda
 

Perlu Dibayar

Pesanan yang menunggu pembayaran

Dalam Penghantaran

Pesanan yang menunggu penghantaran daripada penjual

Dalam Penerimaan

Pesanan yang telah dihantar dan sedang dalam perjalanan

Selesai 

Pesanan yang berjaya dihantar

Dibatalkan 

Pesanan yang telah dibatalkan

Pulangan/Bayaran Balik

Pesanan yang dipulangkan atau telah menerima bayaran balik

 
Menyemak status pesanan anda
 
Anda boleh menjejak pesanan anda dengan mengikuti langkah berikut:
 
Copy of Case Tracker 1 (2).gif
 
Langkah 1: Pilih Pembelian Saya di bawah tab Saya
Langkah 2: Lihat pesanan anda berdasarkan statusnya dalam tab yang berkaitan
 
Menjejaki status penghantaran pesanan anda
 
Apabila pesanan anda berada dalam status Untuk Dihantar atau Untuk Diterima, anda boleh melihat kemas kini penghantaran secara terperinci dengan mengikuti langkah berikut: 
 
Copy of Copy of Case Tracker 1 (3).gif
 
Langkah 1: Klik pada Status Penghantaran pesanan anda
Langkah 2: Jejak kemas kini penghantaran
 
⚠️ Nota:

  • Pesanan yang dihantar melalui Shopee Supported Logistics (SSL) akan mempunyai nombor penjejakan dan boleh dijejak dengan mudah melalui Aplikasi Shopee.
  • Nombor penjejakan mungkin tidak berfungsi disebabkan nombor yang salah, kemas kini yang belum tersedia, atau ralat sistem di laman logistik.
  • Jika pesanan anda tidak mempunyai nombor penjejakan, anda boleh menghubungi penjual secara langsung melalui Shopee Chat untuk menyemak status penghantaran pesanan anda.
Was this article helpful?
Yes
No